October 10, 2019 Press Release

October 10, 2019
Contact: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

RELEASE: REPUBLICANS OUT OF TOUCH WITH ARIZONANS ON ACA

PHOENIX – While the Affordable Care Act remains a Republican punching bag, health insurance companies are happy enough with the law that they are expanding offerings with more choice and stability for Arizonans in 2020.

Five insurance companies have already confirmed that they will be selling marketplace plans for 2020 coverage, an increase from four in 2019. Counter to Republican narratives, the Affordable Care Act is still going strong and enjoys support from Arizonans.

A recent poll shows Arizonans believe health care and health-care costs are a top priority. 51% of respondents said they found it extremely concerning that repealing the Affordable Care Act is being pushed without a plan to replace it. Another 40% said they were extremely worried that they could lose their health-care coverage because of a pre-existing condition if Republicans succeed in repealing the Affordable Care Act.

Given substantial repeal efforts and legal attacks, consumers don’t always realize the ACA is still the law.

Thousands of uninsured Arizonans are eligible for free health insurance through Medicaid or for health coverage on the ACA marketplace where they qualify for premium tax credits.

“Arizonans across the political spectrum are worried about their access to affordable health care. Meanwhile, Republicans are still threatening to strip it away from them,” said Matt Grodsky, Director of Communications for the Arizona Democratic Party.

For media inquiries, contact Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

See Spanish Version Below

Paid for by the Arizona Democratic Party and not authorized by any candidate or candidates committee. Rick McGuire Treasurer. www.azdem.org

10 de octubre de 2019
Contacto: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

COMUNICADO: REPUBLICANOS INSENSIBLES ANTE LA LEY DE ATENCIÓN MEDICA ASEQUIBLE

PHOENIX – Si bien la de Atención Médica Asequible (Affordable Care Act, ACA) sigue siendo un tema controversial para los Republicanos, las aseguradoras están tan satisfechas con la ley vigente que están ampliando su oferta de servicios para los arizonenses en 2020.

En claro contraste con la narrativa republicana, la ACA sigue fuerte y cuenta con el apoyo de los arizonenses y las compañías de seguros. Cinco aseguradoras ya han confirmado que venderán planes de cobertura médica en 2020, lo que se traduce en un aumento de cuatro compañías en 2019 a cinco en 2020.

Una encuesta reciente muestra que los arizonenses creen que la atención médica y los costos de atención médica son una prioridad. El 51% de los encuestados dijo que consideraba extremadamente preocupante que se derogara la Ley de Atención Médica Asequible sin un plan para reemplazarla. Otro 40% dijo que estaban extremadamente preocupados que pudieran perder su cobertura médica debido a una condición preexistente si los republicanos derogan la Ley vigente de Atención Médica Asequible, ACA.

Dados los incesantes esfuerzos republicanos para abrogar la ACA, los consumidores no siempre se dan cuenta de que la ACA sigue siendo la ley vigente.

Miles de arizonenses sin seguro son elegibles para un seguro de salud gratuito a través de Medicaid o para obtener cobertura de salud a través de la ACA calificando para créditos fiscales.

“Sin importar su afiliación política, los arizonenses están preocupados por contar con acceso a servicios de salud asequibles. Mientras tanto, los republicanos continuan amenazando con privarlos de ellos”, comentó Matt Grodsky, Director de Comunicaciones del Partido Demócrata de Arizona.

Para consultas y entrevistas, comuníquese con Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

——————————————————————————————————
Pagado por el Partido Demócrata de Arizona y no autorizado por ningún candidato o comité de candidatos. Rick McGuire Tesorero. www.azdem.org