December 5, 2019 Press Release

RELEASE: Trump Administration Works to End Food Assistance For Thousands of Arizonans, After Passing a Trillion-Dollar Tax Giveaway for Billionaires And Corporate Interests

December 5, 2019
Contact: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

The 2017 GOP tax law sent 83% of its benefits to the richest 1% of Americans and large corporations like Chevron and the drug company Eli Lily

PHOENIX – Washington Republicans are working to eliminate food assistance for at least 6,700 Arizonans and possibly thousands more, according to an analysis by the non-partisan Urban Institute.

The change in the Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP) was approved despite significant opposition. The Association of Arizona Food Banks and numerous anti-poverty organizations said the USDA’s focus on overall unemployment rates ignores the “unique challenges of certain populations and certain communities.”

But that isn’t stopping the Trump Administration from moving forward with this senseless and cruel policy.

This new rule is one of three major changes to SNAP benefits proposed by Republicans. Another proposal that remains under consideration could eliminate food assistance for an additional 30,000 Arizonans.

“It tells you everything you need to know about Washington Republicans that they’ve gifted billionaires and corporate special interests a trillion-dollar tax break, and are now trying to strip food access away from thousands of Arizonans,” said Matt Grodsky, spokesperson for the Arizona Democratic Party, “This decision is illogical, cruel, and a slap in the face to every Arizonan who is fighting to get ahead.”

For media inquiries, contact Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

Ver la versión en español a continuación
5 de diciembre de 2019
Contacto: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

COMUNICADO: La Administración Trump trabaja para poner fin a la asistencia alimentaria para miles de arizonenses, luego de aprobar un sorteo fiscal de billones de dólares para multimillonarios e intereses corporativos

La ley tributaria del Partido Republicano de 2017 envió el 83% de sus beneficios al 1% más rico de estadounidenses y grandes corporaciones como Chevron y la compañía farmacéutica Eli Lily

PHOENIX – Los republicanos de Washington están trabajando para eliminar la asistencia alimentaria para al menos 6.700 arizonenses y posiblemente miles más, según un análisis del Instituto Urbano no partidista.

El cambio en el Programa de Asistencia Nutricional Suplementaria (SNAP) fue aprobado a pesar de la oposición significativa. La Asociación de Bancos de Alimentos de Arizona y numerosas organizaciones contra la pobreza dijeron que el enfoque del USDA en las tasas generales de desempleo ignora los “desafíos únicos de ciertas poblaciones y ciertas comunidades”.

Pero eso no impide que la Administración Trump avance con esta política cruel y sin sentido.

Esta nueva regla es uno de los tres cambios principales en los beneficios de SNAP propuestos por los republicanos. Otra propuesta que sigue siendo considerada podría eliminar la asistencia alimentaria para 30,000 residentes de Arizona adicionales.

“Le dice todo lo que necesita saber sobre los republicanos de Washington que le han otorgado a los multimillonarios e intereses especiales corporativos una exención de impuestos de un billón de dólares, y ahora están tratando de despojar el acceso a los alimentos de miles de arizonenses”, dijo Matt Grodsky, portavoz de El Partido Demócrata de Arizona, “Esta decisión es ilógica, cruel y una bofetada para todos los Arizonanos que luchan por salir adelante”.

Para consultas de los medios, comuníquese con Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

Pagado por el Partido Demócrata de Arizona y no autorizado por ningún candidato o comité de candidatos. Rick McGuire Tesorero. www.azdem.org