October 9, 2019 Press Release

October 9, 2019
Contact: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

RELEASE: AZ DEMS DISCUSS HEALTH CARE ON NATIONAL PODCAST

PHOENIX – Executive Director Herschel Fink sat down with the Finding 46 Podcast to discuss the issue of health care in Arizona as the state evolves to battleground status. Republicans are still in court, fighting to fully strike down coverage protections for people who have a pre-existing condition. 2.8 million Arizonans have a pre-existing condition.

“People don’t want to lose their coverage because of a pre-existing condition. This is important to people, it affects people’s lives. No matter who you are or why you vote for other things (Republicans or Independents), health care affects your life every day,” said Fink.

Fink was also asked about the importance of the Latinx community in Arizona and policy attacks that have been directed at immigrant communities. In recent days, a new order by the Trump Administration could threaten future economic growth by denying visas to legal immigrants who can’t prove they will be able to afford health care once they enter the United States. The proclamation will take effect on Nov. 3.

“(Democrats) have fought Arpaio, SB1070, and other attacks on our immigrant communities…we have strong community groups that will continue to fight against Republicans that come in with hurtful policies.” Fink said, “We will be organized everywhere – especially in our Latinx communities. We need our Latinx communities voting at record numbers, which was phenomenal in 2018 and will be even better in 2020.”

Health Care will remain a huge issue for Arizona voters heading into 2020. The U.S. Senate will soon vote to halt the expansion of “junk” short-term plans that let insurance companies discriminate against people who have a pre-existing condition and deny them coverage. The ramifications could be huge for Arizonans.

For media inquiries, contact Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

See Spanish Version Below

Paid for by the Arizona Democratic Party and not authorized by any candidate or candidates committee. Rick McGuire Treasurer. www.azdem.org

9 de octubre de 2019
Contacto: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

COMUNICADO: EL PARTIDO DEMÓCRATA DE ARIZONA ABORDA LA ATENCIÓN MÉDICA EN PODCAST NACIONAL

PHOENIX – El director ejecutivo del Partido Demócrata de Arizona, Herschel Fink, se reunió con el podcast Finding 46 para discutir el tema de la atención médica en Arizona a medida que nuestro estado evoluciona en un campo de batalla/battleground state.

Los republicanos todavía están en los tribunales, luchando para eliminar por completo las protecciones de la cobertura médica para las personas que tienen una condición preexistente y 2.8 millones de arizonenses tienen una condición preexistente.

“Nadie quiere perder su cobertura debido a una condición preexistente. Esto es importante para todas las personas en Arizona porque afecta la vida de todo el mundo. Sin importar tu afiliación política (republicanos e independientes) y sin importar tu candidato preferido, la atención médica es un tema de todos los días”, aseguró Herschel.

También se le preguntó a Herschel sobre la importancia de la comunidad Latina en Arizona y los ataques políticos en contra de las comunidades de inmigrantes. Recientemente, una nueva orden ejecutiva de la Administración Trump podría amenazar el crecimiento económico a futuro al negar visas a inmigrantes legales que no cuenten con seguro médico una vez que ingresen a los Estados Unidos. La orden ejecutiva entrará en vigor el 3 de noviembre del corriente.

“(Los demócratas) han luchado contra Joe Arpaio, la SB1070 y otros ataques contra nuestras comunidades de inmigrantes … tenemos grupos comunitarios fuertes que continuarán luchando contra los republicanos que promueven políticas nocivas”. Herschel comentó que “nos organizaremos en todas partes, especialmente en nuestra comunidad latina. Necesitamos que nuestra comunidad latina se registre y vote. El voto latino fue fundamental en la victoria de 2018 y será aún más importante en la victoria de 2020”.

La atención médica seguirá siendo un gran problema para los votantes de Arizona de cara al 2020. El Senado de los Estados Unidos votará pronto para detener la expansión de los “planes basura”/planes a corto plazo que permiten a las compañías de seguros discriminar a las personas que tienen una condición preexistente y negarles la cobertura . Las consecuencias podrían ser catastróficas para los arizonenses.

Para consultas y entrevistas, comuníquese con Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

Pagado por el Partido Demócrata de Arizona y no autorizado por ningún candidato o comité de candidatos. Rick McGuire Tesorero. www.azdem.org