October 8, 2019 Press Release

October 8, 2019

Contact: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

RELEASE: TRUMP USES HEALTH INSURANCE TO ATTACK IMMIGRANTS

PHOENIX – A new Trump order will deny visas to immigrants who cannot prove they will have or can pay for health insurance once they become permanent residents of the United States, according to the New York Times. This represents Republicans’ latest move to undermine legal immigration.

The order claims U.S. hospitals and health care providers are not being reimbursed for treating those who are uninsured. Experts believe this order would impact many of the approximately half a million people who typically apply to immigrate to the U.S. every year.

According to the Pew Research Center, 77% of immigrants are in the country legally. The second greatest country of origin for new immigrants coming into the U.S. is Mexico with 124,000 people. Lawful immigrants made up the majority of the immigrant workforce at 21.2 million in 2017. Immigrants are also projected to drive future growth in the U.S. working-age population through at least 2035.

The new order by the Trump Administration could threaten future economic growth. The White House said the proclamation will take effect Nov. 3.

“These efforts to sabotage legal immigration are not only un-American but threaten to damage Arizona’s economy.” said Matt Grodsky, Director of Communications for the Arizona Democratic Party, “This order comes in the midst of Hispanic Heritage Month and ironically follows Vice President Pence’s recent suggestion that Hispanic-American values are synonymous with this administration’s. Nothing could be further from the truth.”

For media inquiries, contact Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

See Spanish Version Below

Paid for by the Arizona Democratic Party and not authorized by any candidate or candidates committee. Rick McGuire Treasurer. www.azdem.org

8 de octubre de 2019
Contacto: Matt Grodsky / mgrodsky@azdem.org

COMUNICADO: TRUMP UTILIZA EL SEGURO DE SALUD PARA ATACAR A INMIGRANTES

PHOENIX – Una nueva orden ejecutiva de Trump negará visas a inmigrantes que no puedan demostrar que tendrán póliza de seguro de salud. Esto representa el último esfuerzo de los republicanos para disuadir a inmigrantes.

La orden afirma que los hospitales y proveedores de atención médica en EE. UU. no están siendo reembolsados ​​por el tratamiento de aquellos que no tienen seguro médico. Los expertos creen que esta orden tendría un efecto negativo para varios solicitantes que buscan inmigrar a los Estados Unidos cada año, cifra que asciende al medio millón de aplicaciones.

De acuerdo con el Centro de Investigación Pew, el 77% de los inmigrantes están en el país legalmente. El segundo país de origen más grande para los nuevos inmigrantes que ingresan a los Estados Unidos es México con 124,000 personas. Los inmigrantes legales constituyeron la mayoría de la fuerza laboral de inmigrantes con 21.2 millones en 2017. Adicionalmente, los inmigrantes impulsarían el crecimiento de la población en edad laboral de los EE. UU. hasta al menos 2035.

La nueva orden de la Administración Trump podría amenazar el crecimiento económico a futuro. La Casa Blanca dijo que la orden ejecutiva entrará en vigor el 3 de noviembre.

“Estos esfuerzos para sabotear la inmigración legal no solo son antiestadounidenses, sino que amenazan con dañar la economía de Arizona”. Matt Grodsky, Director de Comunicaciones del Partido Demócrata de Arizona, dijo: “Esta orden se produce en medio del Mes de la Herencia Hispana e irónicamente sigue el comentario reciente del Vicepresidente Pence de que los valores hispano-americanos son los mismos de la administración Trump. Nada podría estar más lejos de la verdad.”

Para consultas y entrevistas, comuníquese con Matt Grodsky: 602.432.6889 / mgrodsky@azdem.org

Pagado por el Partido Demócrata de Arizona y no autorizado por ningún candidato o comité de candidatos. Rick McGuire Tesorero. www.azdem.org